24 квітня 2021 року у рамках арт-Проєкту «Портрет Музею: Львівський скансен» відбулася друга зустріч учасників. У ній можна було взяти участь, вже традиційно зареєструвавшись на сайті Центру Культурно-Мистецьких Ініціатив (ЦКМІ).  У зв’язку з карантином учасники зустрілися онлайн на платформі Zoom. Це дало можливість пізнати готовність львівського скансену представити себе віртуально, дистанційно.

«Котилася писанка» – спеціальна тема Етюду другого. Таких Етюдів (щоправда, кожний з іншою темою) організатори з боку Центру та Музею запланували загалом сім. Результатом арт-івентів має стати збірний портрет львівського скансену, якому цьогоріч виповнюється півстолітній ювілей.

У рамках Етюду другого художній керівник Проєкту Андрій Сендецький привітав усіх з черговою зустріччю «Портрету Музею», який активно реалізовується всупереч складній ситуації зі світовою  пандемією. Також наголосив, що, хоча у назві цього етюду означена писанка, на виставку учасники подають не самі писанки, а художні роботи, які навіяні цією темою, й виконані у техніках живопису, графіки, тощо, так як це передбачає Проєкт. Художній керівник вкотре зазначив, що арт-Проєкт «Портрет Музею» призначений для створення творчої імпресії щодо самого портрету обраної інституції, завдяки асоціативному ряду, післясмаку, враженню, найяскравішим нюансам, знайомствам, у тому числі з митцями-учасниками Проєкту. На завершення вступного слова Андрій Сендецький побажав усім учасникам, які візьмуть участь у майстер-класі з писанкарства, створити оригінальні і художньо виразні мотиви розпису.

Академічний керівник Проєкту, модератор зустрічі канд. мистецтвознавства Олег Болюк звернув увагу на термінологію і значення явища писанки й коротко розповів про відмінності поміж власне писанкою та декоративним яйцем, означив їхню типологію і критерії, за якими розрізняють оздоблені великодні яйця.

Доволі інформативно наповненою була презентація вченого секретаря МНАПЛ Оксани Омельчук. Як було узгоджено у програмі цієї онлайн-зустрічі, доповідачка розповіла про сектор «Лемківщина» львівського музею просто неба, зокрема які саме представлені житлові, господарські й церковні будівлі. Особливу увагу звернула на колекцію писанок львівського скансену. Аудиторія довідалася, що найдавніші писанки, які зберігаються у збірці, датуються 1972 р. і походять з Косівщини. Усі з цікавістю оглянули орнаментальні мотиви писанок, адже спеціальним напрямком висвітлення сьогоднішньої конференції були геометричні та геометризовано-рослинні мотиви.

Після теоретично-пізнавальної частини зустрічі настала практична її частина, у якій народна майстриня декоративного мистецтва України Марія Янко розповіла про специфіку розпису яєць способом шпильки, як традиційної для Лемківшини та лемківсько-бойківського пограниччя. Писанкарка поетапно демонструвала спосіб створення елементів орнаменту, писала найулюбленіші мотиви «сонечко», «зірочка», «квітка», «віночок», «церковця», «ластівка», «хижа» тощо. Поміж писанням шпилькою занурювала писанку у різні барви. Більшість учасників Етюду другого намагалися не відставати від майстрині й створювали свої композиції на поверхні шкаралупок. Атмосфера так захопила усіх присутніх, що конференція тривала значно довше, ніж планувалося.

Тепер учасники арт-Проєкту мають намалювати наступну роботу-«штрих» львівського музею просто неба.